vrijdag 23 juni 2017

Midsommarafton







































Midzomeravond wordt in Zweden gevierd op de vrijdagavond het dichtst bij 21 juni. Dit jaar dus op 23 juni. Het is een feestdag in Zweden.
Deze dromenvanger heb ik vorig jaar op een blog gezien, en me voorgenomen om er dit jaar een variatie op te maken. En dat is gelukt. Maak een krans van grassen, en hang daar 7 verschillende bloemen aan. (Op deze blog kun je lezen, dat een Zweedse traditie vertelt, dat als je op midzomernacht 7 verschillende bloemen onder je hoofdkussen legt, je droomt van je droomprins.)







































Bron foto 1: http://hemtrender.com/2016/june/dromfangare-med-sju-midsommarblomm

Hier vind je een kalender van de midzomernacht. Handig voor volgende jaren.





7 opmerkingen:

  1. Nog steeds kijk ik soms met juffen-ogen naar dingen. Ik dacht nu meteen, oh dat is ook leuk om in de klas te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niks mis mee toch, Bettie. Ook leuk om met de kleinkinderen te doen volgend jaar.

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige krans. Leuk om te lezen over de symboliek erachter.
    En? Heb jij al gedroomd over je droomprins? ;-)
    Groet, Ilse (by-ik.blogspit.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar lig ik elke nacht al naast haha. Alleen jammer dat-ie vaak snurkt....niet zo prinselijk vind ik.

      Verwijderen
  3. Hij is prachtig! En geniet van je snurkende droomprins :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beeldschoon! Mijn prins snurkt zo hard dat ik een eigen kamertje heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap! Mooie traditie ook, die midzomernacht.

    BeantwoordenVerwijderen